بازدید نمایندگان از قطعه 302؛ مدیرعامل بهشت زهرا برکنار شد


انتشار خبر تصمیم گروهی از نمایندگان مجلس برای بازدید از قطعه 302 و برکناری ناگهانی مدیر عامل سازمان بهشت زهرا، ماجرای شایعه فراگیر وجود گورهای دسته جمعی در گورستان پایتخت را وارد مرحله تازه ای کرد.
در آخرین ساعات روز سه شنبه، خبر برکناری محمود رضاییان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا منتشر شد. رضائیان از 18 سال پیش مدیر عامل بهشت زهرا بود.
در روزهای گذشته انتشار خبری مبنی بر دفن دسته جمعی کشته‌شدگان حوادث بعد از انتخابات توسط سایت نوروز، بهشت زهرا را در کانون اخبار رسانه‌ها قرار داده بود.
رضائیان بعد از انتشار این خبر با عجله نسبت به تکذیب این خبر اقدام نمود.
همزمان با این رویداد، پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گزارش داد: پس از انتشار فیلمی از قبرهای دسته‌جمعی و انتشار شماره جواز دفن‌ها که اعلام شد مربوط به دفن پنهانی کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات در بهشت زهرا است، برخی از نمایندگان اعلام کردند سه شنبه بعداز ظهر از قطعات مطرح شده در بهشت زهرا بازدید خواهند کرد.
به گفته یکی از نمایندگان«دغدغه ما از انتشار این اخبار این است که در صورت صحت دفن دسته‌جمعی و بدون نام و نشان، با انتشار این خبر مستندات پاک‌سازی شود.»
او از نگرانی نمایندگان از آسفالت یا تخلیه قبرها خبر داد و افزود: «ما هنوز نسبت به اصل خبر شک داریم، اما نمی‌خواهیم اگر حتی یک درصد این خبر درست باشد مستندات از بین برود.»
این نماینده همچنین گفت که مسولان مربوطه را خواسته‌ایم تا توضیح لازم را ارائه دهند.
در همین رابطه حمید رضا کاتوزیان نماینده تهران در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: «این قضیه (دفن دسته جمعی در بهشت زهرا)بین تعدادی از نمایندگان مطرح شده است، با تعدادی از نمایندگان صحبت كردیم و اگر لازم باشد از بهشت‌زهرا (س) بازدید خواهیم كرد.»
پیش از این سایت نوروز به نقل از یکی از پرسنل بهشت زهرای تهرانگزارش داده بود: روز بیست و یکم تیرماه از بین جوازهای دفن صادر شده در آن قبرستان، 28 جواز بدون ذکر نام و نام خانوادگی صادر شده و همگی در قطعه 302 به خاک سپرده شده اند. 24 تیرماه نیز 16 جواز دفن با شرایط فوق صادر شده است.
گفتنی است سایت نوروز در تاریخ 24 تیرماه نیز به نقل از خانواده یکی از شهدای حوادث اخیر، از وجود دهها جنازه در سردخانه‌ای در جنوب غربی تهران خبر داده بود، که با تحویل جنازه‌های منجمد به خانواده‌ها در روزهای بعدی این خبر تا حدودی مورد تائید قرار گرفت.
در همین رابطه فاضل موسوی عضو فراکسیون خط امام(ره) تاکید کرد: «اگر شایعاتی که در مورد دفن عده‌ای از کشته‌شدگان حوادث اخیر، مطرح شده مورد رسیدگی جدی قرار نگیرد، برای مردم و دشمنان تبدیل به یقین خواهد شد.»

2 نظرات:

افسونگر گفت

سلام
شنیدین که چه راحت این موضوع رو تکذیب کردن و گفتن که اینا اجساد معتادا و تصادفی های بی نام و نشون بوده جالبه این همه معتادو تصادفی رو نگه داشتن منجمد کردن که یه جا بیارن دفن کنن. جالبه که آمار تصادفات و اعتیاد هم خیلی رفته بالا
راستی از پست مشترک چه خبر؟

ایران من گفت

بله.. امروز هم میگن اونهایی که خاک کردیم مجهول الهویه بودند.. همیشه این کا رو میکنیم