وحدت ملی !!!

سلام دوستان عزیز
بعد از چند مدت گرفتاری دوباره شروع به تایپ کردن کردم و اینار به بحثی که امروزه بعد از یه مدت خاموشی ناگهان داغ میشود و سر وا میکند می پردازم...آری بحثی بنام وحدت ملی که در این یک ماه به آشتی ملی هم بدل شده است...در این پست بیشتر می خواهم در مورد وجود این بحث از آغازش حرف بزنم که از چه جایی مطرح شدو به کجا رسید...امیدوارم که وقت داشته باشید و این مطلب را مطالعه کنید...
همانطور که شما دوستان خوبم می دانید برای اولین بار اسم وحدت ملی از زبان "ناطق نوری" بیرون آمددر حالیکه که در اون زمان اصلا معلوم نبود که این طرح کارشناسی شده است یا نه؟! آیا برای گفتن چنین حرف و طرحی پشتیبانی وجود دارد یا خیر؟! البته در اوایل این حرفها و سوالات زیاد پایدار نبود و بعد از تنها یک ماه که از این سخن گذشته بود توسط خود ناطق نوری نفی شد...وی بیان کرده بود که این طرح شکست خورده است یعنی این کودک نوپا در بدو تولد چشم بست...ناطق نوری بیان کرده بود که این فقط و فقط یک پیشنهاد بوده و اصلا به دنبالش نیست...بالاخره ناطق نوری با این جملات آتشی که شعله نکشیده بود را خاموش کرد .
ولی باز هم فرد دیگری این موضوع را بیان کرد و او کسی نبود جز یار قدیمی ناطق نوری و دوست او یعنی علی لاریجانی که به تازگی بر مسند ریاست مجلس نشسته بود...او از این طرح حمایت کرده بود و با سخنان ناطق کاملا موافق بود که همین باعث موضع گیری توسط هم حزبانش شد یعنی طرفداران و حامیان دولت به هیچ عنوان با چنین طرح و تئوری موافق نبودند بطوریکه حتی حسینیان و ذاکر این حرکت را به شکست اصولگریان مانند کرده بودند...
در این زمان ناگهان انگشت اتهامات بسوی اصلاح طلبان چرخید و این ادعا مطرح شد که اینان هستند که موضوع را علم کرده اند و خواستار این هستند که به این ترتیب قدرت را از ما بگیرند در حالیکه احزاب اصلاح طلب جز تعداد محدودی افرادی که در حزب کارگزاران حضور داشتند با این طرح مخالف بودند و آن را فرار دولت از بار مشکلات تعریف می کردند ولی دولت با ابزاری که در اختیار داشت سعی میکرد که این طرح را به اصلاح طلبان معطوف کنند...
که این کار با نطق کرباسچی در حمایت از طرح مذکور بالا گرفت و کار تا جایی بالا گرفت که هاشمی رفسنجانی لب به سخن گشود وی این سخن را بیان کرد که "ابتدا طرح وحدت ملی را ناطق نوری بیان کرد که اصلا اصلاح طلب نیست بعدا توسط لاریجانی دنبال شد که او هم اصلاح طلب نیست و پس از وی نیز جامعه روحانیت مبارز آن را مطرح کرد (البته باید اینجا یادآور بشم که عسگر اولادی این بخش از صحبتهای رفسنجانی را تکذیب کرده بود) و تنها زمانی کرباسچی از این طرح حمایت کرد ورق برگشت و گفتند که اصلاح طلبان پشت این قضیه هستند در حالیکه آنها کاملا با آن مخالفند این طرح ناطق نوری بود پس آن را وارونه جلوه ندهید.."
بالاخره دوران انتخابات فرارسید و این طرح در آن بلبشو از یاد رفت ولی انگار سرنوشت این طرح با ایران گره خورده چون رویدادهای تلخ بعد از انتخابات باعث شد که دوباره این موضوع به شیوه های گوناگون مطرح شود در این زمان آیت ا... مهدوی کنی و رفسنجانی مطالبی را بیان کردندکه بیشتر در همین حوزه آشتی ملی می چرخید ولی اینبار هم حامیان دولت ساز ناسازگاری سر دادند و طوری وانمود کردند و می کنند که انگار هیچ حادثه ای رخ نداده است و وضع را عاری از مشکل می پندارند و حتی بعضا بیان می شود که این طرح تنها برای فرار آشوبگران است .
حالا در این دوران هرکس از راه میرسد و مطلبی را به عنوان رهایی از وضع موجود مطرح میکند و آن را بنام آشتی ملی بنام می زند و تا حالا این افکار گوناگون شبیه تن پوشی شده که چندین تیکه و وصله دارد که شاید قراره لباسی باشد که بر دهان گروهی که معترضند قرار بگیرد...حال در این زمان هرکس یه چیزی میگوید یه طرف میگه نباید سازش را به حقوق مردم ترجیح بدهیم و گروهی دیگر در این فکر هستند که نباید این بحث باعث فرار مجرمین اصلی شود...
آن چیزی که فعلا اصلا مورد توجه قرار نمیگیرد خواست مردم هستش بطوریکه ممکنه که این بی اعتنایی به مردم باعث بشود که راهشان عوض بشه و مردم مسیری دیگری را نا خوداگاه انتخاب کنند حالا بماند که برخی میگویند اصلا معترضی وجود ندارد و اگر هم باشد تعدادشان بسیار قلیل و کمه...به نظر من در این طرح یک موضوع در نظر گرفته نشده است و آن نقش مردم در چنین دولتی است کدامین نقش را به ما مردم باید واگذار کنند...نقش ناظر و یا شایدم باید یکی از طرفین باشیم؟؟!!
کدام؟؟
"خاکستر"

59 نظرات:

ناشناس گفت

سلام
هیچگاه معلوم نبوده که مردم در این نظام چه جایگاهی دارند و فقط زمانی از ما استفاده میکنند که بخوان خودشونو پیش دیگران خوب جلوه بدهند
از شما ممنونم

ابراهیم گفت

سلام
مطلب خوبی رو بیان کردی و از این جهت که از اول تمام نکات رو چکیده عنوان کردی ازت ممنونم
ما به هیچ عنوان حاضر نیستیم که فردی از جناح اصلاحات با ا.ن دست همکاری بده و در کابینه وی کار کنه
نمیدونم شما راضی میشید یا نه؟

غزال گفت

تنبل چرا آدرس سایتتو اون پایین نظرت نمی نویسی که آدم نخواد دنبال آدرست بگرده؟
عزیزم حالت خوبه؟
امیدوارم همیشه دنیا به کامت باشه
سبز باشی دوست سبز اندیش من

ایلیا گفت

سلام
راستش اینه که بنا به دلایلی این طرح شکست خوردس مهمترین این دلایل انحصار طلبی بعضی هاس.به نظر من این افراد اصولگرا هم که به عنوان حامی طرح شما ازشون نام بردی در آخر چاره ای جز تمکین به نظر بالاتری ندارن یعنی اصلا اختیار این کار رو ندارن اینا فقط تئوریه هرچند که خود من هم مخالف هستم نمیشه یکی دیگه گند بزنه یکی جورشو بکشه

ناشناس گفت

سلام این بحث اشتی ملی هم جریان ملا نصر الدین است که رفته بود نون بگیره!!! خودشون میگن بعد علیه خودشان خودشان موضع میگیرن بعد خودشان مال خودشان را تلطیف میکنند و خلاصه کی بود کی بود من نبودم خودش بود ؟؟؟
رضا رئیسی

محمد گفت

سلام
مطمئن باشید که این موضوع رو هم با یک اعمالی که مخصوص خودشون هست از ذهن مردن خارج میکنن و دیگر اثری از ان پیدا نمیکنیم
من یدونه که آخر نفهمیدیم که ایا این موضوع را اصولگرایان مطرح کردن یا از طرفه اصلاحات بیان شده
در کل اوضاع بسیار پیچیده ای بوجود اومده و هرکس که از راه میرسه حرفی نو میزنه و نصفه کاره ولش میکنه
نمیدونیم که باید چیکار کنیم!!!!!!!!

newsens گفت

بحث وحدت ملي، يك مفهوم دينيه كه اگر توجه كنيم بيشتر از سوي جامعتين روحانيت پيگيري ميشه و البته از سمت عقلاي قوم! منتهي در شرايط فعلي برخي اساساً ديگران را حتي در عرض و طول نواب خود هم لحاظ نمي كنن چه برسد به اينكه بخوان رويه يه ميز با ايشان فالوده مشترك ميل كنن. نتيجه منطقي اين داستان اينه كه اعتبار وحدت ملي در شرايط امروز ايران يه توهم صرفاً پامنقليه كه فقط تا زمان خماري دوام مياره!

شهلا گفت

اینکه این طرح در لایه های حکومتی شکست خورده چیزی طبیعی و عادیه . اینها (به اصطلاح اصولگرایان) حکومت را منحصرا برای خود و تاخت و تاز هر چه بیشتر خود بر ثروت ملی و سرنوشت مردم می خواهند و چنان که ثابت شده هر چه می گذرد این حلقه تنگتر و تنگتر می شه . این نه تنها سیاست امروز بلکه از همان زمان خمینی این بدعت گذاشته شد . حذف مخالفان با درجه اولویتشان بوسیله کسانی که خود بتدریج بایستی حذف می شدند .
اما امروز این قهر ملی ست که دامنگیر آقایان شده و آنها را به چه کنم چه کنم واداشته . اینکه تظاهر به آرام بودن اوضاع می کنند از خباثتشان سرچشمه می گیرد وگرنه خودشان بهتر از من و شما از میزان محبویت ! شان آگاهند.

majid گفت

قصابهای شهر من بس با ایمانند
گوسفندان را با اعتقاد
و ذکر بسم الله الرحمن الرحیم
سر می برند
گوسفندان
نسل اندر نسل
قرنهاست
تیزی ایمان آنها را بر گلوی خود احساس کرده اند
قصابهای شهر من به گوسفندان..
گوسفندان ایستاده در مسلخ
آب می دهند
مبادا
تشنگی آنها را از تاب و توان بیاندازد
قصابهای شهر من گرگهایی با ایمانند

نامیرا گفت

دولت براش مهم نیست وحدت ملی باشه یا نه اصلا ملتی برای دولت مهمه که از وجودش برای مشروع بودن حکومت استفاده کنه و این ملت دیگه برای حکومت عامل عدم مشروعیته و حکومت خیلی وقته این واقعیت رو میدونه که برای ملتش قابل قبول نیست پس چه جور میتونه از وحدت حرف بزنه؟

دختری از دیار سبز امید گفت

سلام دوست سبز.معذرت خواهی من رو بابت تاخیر چند هفته ای ببخشید.تصادف بدی داشتم و تازه برگشتم...
پستت رو خونذم.,در حال حاظر وحدت ملی یه شعاره
بهم سر بزن.آپم.
منتتظرت هستم

اشکان پارتی گفت

سلام
خاکستر عزیز , در نظام ولایت فقیهی که مردم وجود ندارند مگر برای اطاعت از رهبری . پس چرا باید کسی نظر مردم را بپرسد ؟
مهم این است که فقها و تحصیل کرده های حوزه چه بخواهند . حالا که کار به جایی رسیده که سپاه به فقها هم می گوید ساکت . به امید پیروزی و آزادی .

ناشناس گفت

سلام
با کمال تاسف وشهامت باید اعتراف کرد که پس از انقلاب ما ایرانی ها از کار همیشه فراری بودیم و به جای عمل به و حرف و حداکثر بحث و نظر می پردازیم

ناشناس گفت

سلام
مطلب جالبی بود دوست عزیز
خسته نباشی

ناشناس گفت

سبز باش و پایدار

کوروش گفت

درود
پیوستن غیرعلنی موسوی برای ماندن در خیابان ها
13 آبان
این آخرین قدم است
اگر میلیونی بیاییم و بمانیم
persiapeople.blogspot.com
پاینده ایران

دختری از دیار سبز امید گفت

salam.sharmadne bimarestan boodam.dastresi be net nadashtam.
alan khoobamkhoda ro shokr.
yani behtaram,,,ostadamo ham natooonestam chizi nagam..
hes kardam sokote man yani khianat..
rasti in idie weblogam nemidoonam chera nemitoonam bahash on besham?

reza گفت

سلام .نام و چهره کودتا چیان را به خاطر بسپارید. آنها متهم به جنايت عيله بشريت

هستند. شاخه هاي رسانه اي

مرگ بر ديكتاتور گفت

سلام دوست عزيز،
مطلب جالبي بود.طرح وحدت ملي در شرايط حاكم بر ايران طرحي كاملا بي ربط است.اصلا خود كلمه وحدت ملي مشكل دارد!كم كمش رعايت حقوق شهروندي است كه آن هم خدا را شكر رو هواست..
موفق باشيد و سبزانديش

ازادی سبز گفت

سلام . من وبلاگ سبز تورو با هدف گسترش """موج سبز اینترنتی""" لینک کردم در صورت تمایل وبلاگ "آزادی سبز" رو لینک کن
Gfreedom.blogfa.com

ناشناس گفت

سلام
منم میگم که این طرح اصلا بدرد نمیخوره و اینجوری بیشتر مردم در منگنه قرار میگیره
اون موقع اگه اشتباهی هم از طرف کسی انجام بشه نمیشه حرفی زد یعنی خفقان کامل حاکم میشه

زهرا گفت

ای ول به تو سبز اندیش عزیز و فعل خوشحالم که هنوز داری به کارت ادامه میدی موفق باشی و دنیا به کامتان

reza گفت

سلام . از سال 57 تا به امروز با شما هستم. بیشتر برای کساني که زير 35 سال

هستند نوشتم. تا از اتفاق هاي 57 تا به امروز را نگاهي کرده باشيد

سلیمان رضایی گفت

سلام و تحیت.

ایول! بالاخره توانستم در این بلاگ اسپات شما نظر بگذارم.

GHOST گفت

حدس بزن...

"در کشور ما آزادی کاملا برقرار است ، بطوریکه می توانم بگویم نزدیک به مطلق است"

نطق جدید محمود احمدی نژاد.

منتظر حضور سبزت هستم

اشکان پارتی گفت

سلام
با مطلب : "شخص اشتباه در جای اشتباه" در خدمتتان هستم .

مسعود گفت

سلام
بايد از همين الان به شدت براي روز 13ابان فعاليت كنيد
آخه چرا ساكت نشستيد براي چي كاري انجام نميدي؟ بابا يه پوستري چيزي رو بذار؟؟!!!!!!
جنتي اومده همينطوري علنا ميگه قلع و قمع كنيد انگار ما ميترسيم بر عكس اين ترس خودشونو نشون ميده

فعلا يا علي

ناشناس گفت

اسکناس سبز نویسی شده هر روز پیام تو رو به هزاران نفر میرسونه و هزاران خواب زده رو بیدار میکنه
موفق باشی ادامه بده ..

کوروش گفت

درود
سکوت سبز مرا بشنويد تا وقت است
رسيد واقعه، کاري کنيد تا وقت است
زمان براي تأمل نمانده ديگر باز
شتاب عقربه ها بنگريد تا وقت است
هزار بغض فروخورده در گلو دارم
جواب من به صداقت دهيد، تا وقت است
دروغهاي شما را شنيده‌ام بسيار
کلام تازه‌تري آوريد تا وقت است
ز پيش روي من اي قاتلان آزادي!
رويد سوي دگر، گم شويد تا وقت است
ز ترس لشگر سبزي که لاله در دست است
روا بُوَد به جهنم رويد تا وقت است
مرا ز چنگ و ز دندان خود نترسانيد
به صلح، رأي مرا پس دهيد تا وقت است
صديقه وسمقي
پاینده ایران

فاطمه شعباني گفت

اي بابا دموكراسي و وحدت ملي كجا بود؟
تكون مي خوري كشتنت
چهار تا مطلب سياسي تو وبمون نوشتيم كشتن ما رو انقدر كه تذكر دادن.
.
.
.
.
.
.
راستي شما رو در ليست پيوندها قرار مي دم
خوشحال مي شم به ليست شما بپيوندم

ناشناس گفت

سلام
مطلبی که شما نوشتید خوبه ولی آقای رضایی تازگی بیان کردند که باید همه با هم باشند و با هم دست بدهند
آیا میشه در چنین شرایطی از واژه دوستی استفاده کرد؟؟؟؟؟

ریحانه گفت

امیر المومنین علی علیه السلام:


مبادا سرگرم کننده ای تورا از کار و عمل برای آخرت سرگرم سازد که زمان کوتاه است!

GHOST گفت

ما ایستاده ایم...

هم رزمانم : امروز من و شما در راهی گام نهاده ایم که برگشتی ندارد. در این راه با هم بوده ایم،در کنار هم ایستاده ایم و جنگیده ایم.

امروز همت من و شماست که فردایی سبز را به ارمغان خواهد آورد.

منتظرتم

ستاره گفت

سلاااااااااام

بله که می شناسم.

خوبی؟؟؟؟

اخه آپم سبز نبود که بیام بهت بگم.

به خدا، لینکتو پاک نکردم خودش پاک شده. اصلا ندیده بودم. همین الان میرم وارد می کنم.

رفتم تو بلاگفا نظر بدم؛ نورتون آلرت داد.

من برای اولین بار هفته پیش ویندوز نصب کردم. کاری بس سخت و طاقت فرسا بود. تازه الانم درست نیست. مثلا من سریع تایپ می کنم ولی این اسلوموشنی میاره. یا خیلی از آیکون ها نیستند. چرا اینو گفتم؟

آهان الان میرم بهدا دوباره میام.

GHOST گفت

سلام به رفیق بی معرفت ما...

خوبی؟؟؟
آقا یه مدت پیدات نیست. چرا آپ
نمی کنی!!!

هر روز می یام به امید مطلب تازه ولی خبری نیست.

به هر حال ما به یاد دوستان هستیم.
مراقب خودت باش
سبز باشی

قلم سیاه گفت

با من اكنون چه نشستن‌ها، خاموشي‌ها
با تو اكنون چه فراموشي‌هاست
چه كسي مي‌خواهد
من و تو ما نشويم
خانه‌اش ويران باد
من اگر ما نشوم، تنهايم
تو اگر ما نشوي،
خويشتني
از كجا كه من و تو
شور يكپارچگي را در شرق
باز برپا نكنيم
از كجا كه من و تو
مشت رسوايان را وانكنيم
من اگر برخيزم
تو اگر برخيزي
همه بر مي‌خيزند
من اگر بنشينم
تو اگر بنشيني
چه كسي برخيزد؟
چه كسي با دشمن بستيزد؟

قلم سیاه گفت

با من اكنون چه نشستن‌ها، خاموشي‌ها
با تو اكنون چه فراموشي‌هاست
چه كسي مي‌خواهد
من و تو ما نشويم
خانه‌اش ويران باد
من اگر ما نشوم، تنهايم
تو اگر ما نشوي،
خويشتني
از كجا كه من و تو
شور يكپارچگي را در شرق
باز برپا نكنيم
از كجا كه من و تو
مشت رسوايان را وانكنيم
من اگر برخيزم
تو اگر برخيزي
همه بر مي‌خيزند
من اگر بنشينم
تو اگر بنشيني
چه كسي برخيزد؟
چه كسي با دشمن بستيزد؟

GHOST گفت

عرصه را بر خود تنگ نکنید...
-------------------------------------------------------------

«۱۰۰ نماينده مجلس از مير حسين موسوی شكايت كردند»

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی که از هواداران دولت است اعلام کرد: یکصد تن از نمایندگان با ارسال نامه‌ای به دادستان کل کشور از میر حسین موسوی شکایت کرده‌اند.

روح موج سبز

ناشناس گفت

سلام
بچه های جنبش توی نمایشگاه از خجالت کیهان و ایران در اومدن
سبز باشید
یا علی

راه سبز امید گفت

سلام
فرض کنید اگه قبل از انتخابات این طرح اجرا می شد آیا کسی کشته می شد؟!
بگذریم
بیا و به تکمیل "جشنواره فیلمهای سبز" کمک کن
منتظرم

reza گفت

سلام. تجاوز به زنان در زندان زمان بازجويي زير شکنجه.

کوروش گفت

درود
درد من حصار برکه نیست، درد زیستن با ماهیانی است که فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده . مگر نمی دانی بزرگترین دشمن آدم فهم اوست ؟ تا می توانی خر باش تا خوش باشی. در روزگار جهل، شعور، خود جرم است. استوار ماندن و زیر هر باری نرفتن دین من است.
پاینده ایران[گل]

سعید1988 گفت

سلام
مرسی دوست خوبم شما هم به نظر یه مدت نبودی... خوشحالم دوباره می تونم با دوستام ارتباط داشته باشم.
درباره ی این پست کامل خوندم و نظرم اینه:
ما مردم میشیم مترسک زمین کشت این آقایون تا هرچی دلشون می خواد برداشت کنند و فقط برای ما یادگاری کلاغ می مونه و بس.

امیدوار گفت

درسته اولا درباره طرح وحدت ملی به قول شماهرکس یک تعریفی دارد!
دوم هم کهنقش مانیز درتعاریفی غیر ازتعریف تشریح مهندس موسوی از وحدت ملی،حقوق ما نادیده گرفته شده!
با مطلبی آپم!

ریحانه گفت

سلام

امیرالمومنین عل علیه السلام:

شیرینی دنیا مرارت آخرت و مرارت دنیا حلاوت آخرت را در پی دارد.

reza گفت

سلام خسته نباشيد . وزارت خارجه اسرائیل می گوید سلطانیه نماينده ايران در سازمان انژي اتمي در وين با همتای اسرائیلی خود گفتگو کرده است

تهران خبر دیدار با یک مقام اسرائیلی در قاهره را تکذیب کرد؟

نگاهي هم کنيم به قتل هاي زنجيره اي . پاييز 77

GHOST گفت

قانون سوم نیوتون نقض شد:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ-
نیوتون در قانون سوم خودش می گه : هر عملی عکس العملی داره ولی تا حالا نشنیدم و نخوندم گفته باشه که هر عملی عکس العمل هایی داره. از اونجا که برای هر قانونی استثنایی وجود داره و ممکنه رد بشه این قانون هم این روزها در ایران در حال نقض شدن.
نوشته شده در اول آبان ۸۸

سیاوش گفت

سلام
این وحدت یا آشتی ملی به درد مردم نمیخوره این حرفا که برای ما جواب نیست که!!!!!!
اول باید به حرف ما گوش بدن بعدا هرکاری که دوست داشتن بکنن
یا علی

غزال گفت
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
غزال گفت
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت

پس کجایی؟

ناشناس گفت

پس کجایی؟

ناشناس گفت

اونیکه کوتاه اومد شمائید نه من

ناشناس گفت

چرا خبر دروغ مینویسین
همه مردم در نمایشگاه سبز پوشیده بودن که سایت فارس نیوز با فتوشاپ رنگشونو تغییر داده درضمن عمامه شیخ توسط یه باد شدید افتاد و سرشم خورده بود به در ورودی نمایشگاه نه اینکه از کسی کتک خورده باشه
سبز باشید

"جوابیه خاکستر به ناشناس" گفت

سلام دوست عزیز
شاید اینطوری که شما میگید باشه...حقم با شماست ما اونجا نبودیم که بگیم چی شده و چی نشده...
چشم سعی میکنیم دیگه دروغ نگیم...خوبه؟
تازه من از همین جا اعلام میکنم که لنگه کفش پرتاب شده کار فتوشاب بوده البته دوستان به سایه کفش مذکور روی خودرو اصلا توجه نکنید!!!!!
همچنین شما هم سبز باشید و سبز زندگی کنید...

به امید آزادی سبز...

اميد گفت

مستراح نوشت امروز متولد شد ، مي توني بياي ببيني بخوني و حسابي لذت ببري !!
www.radeyar.blogfa.com

علیرضا گفت

سلام دوست خوبم

من بازهم وبلاگم رو تغییر دادم ، البته اینبار دیگه فیلتر نشدم بلکه از طریق یکی از دوستانم متوجه شدم که مسولان بلاگفا IP وبلاگهای سبز اندیش رو در اختیار مقام های امنیتی قرار می دن
به همین دلیل من هم اومدم به بلاگر

اسم وبم رو هم گذاشتم تبعیدی ، وبلاگ قبلیم تاریکخانه بود
ممنون می شم که لینکم رو اصلاح کنی
زنده باشی و سبز