ادعای عجیب مدیرکل زندان های تهران در مورد دلیل کشته شدن روح الامینی و کامرانی


مدير كل زندانهاي استان تهران با بيان اينكه محسن روح الاميني و محمد كامراني مننژيت داشتند، گفت كه بعد از اين اتفاق، تمام زندانيان اوين واكسن مننژيت زدند.
سهراب سليماني در گفتوگو ايسنا، دربارهي نحوهي برخورد با بازداشت شدگان ناآراميهاي اخير اظهار كرد: معمولا افراد بازداشت شده را از مراجع انتظامي و امنيتي با حكم و قرار مرجع قضايي تحويل ميگيريم.افراد مختلفي تحويل ما شدهاند و در داخل اوين نگهداري ميشوند كه برخي آزاد و برخي ديگر در زندان حضور دارند.
وي با تاكيد بر اينكه در مجموعه زندان هيچ گونه رفتار خلاف شان اداري، انساني و اخلاقي تحت هيچ شرايطي انجام نميشود، گفت: بعيد ميدانم كسي ادعا كند كه اين افراد در مجموعه زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشند.
مدير كل زندانهاي استان تهران دربارهي نحوهي پذيرش بازداشتشدگان در بازداشتگاه اوين، گفت: اولين اقدامي كه ما براي هر شخصي كه وارد بازداشتگاه ميشود، انجام ميدهيم آن است كه در يك كريدور اصلاح و تربيت بهداشتي مورد مراقبت و در مرحله اول مورد معاينه پزشك قرار ميگيرد و در داخل بازداشتگاه نيز كار درماني و اقدامات بهداشتي بر روي آنها انجام ميشود.
سليماني افزود: افرادي كه ممنوع الملاقات نباشند ميتوانند در اولين فرصت ورود به بازداشتگاه با خانواده خود تماس بگيرند كه اين اقدام براي تمام كساني كه ممنوع الملاقات نبودند در همان روز اول كه از مراجع امنيتي تحويل زندان شدند صورت گرفت.
مديركل زندانهاي استان تهران دربارهي حضور برخي چهرههاي سياسي و شنيدههايي مبني بر تماس نگرفتن آنها با خانوادههايشان، گفت: بنا به دستور مقام قضايي و بازداشت كننده برخي افراد ممنوع الملاقات هستند و كسي كه ممنوع الملاقات باشد اختيارات زندان نسبت به ارتباط وي با خارج از زندان سلب است،كمبود امكاناتي در اين خصوص مطرح نيست. فردي كه به دستور مقام قضايي ممنوع الملاقات و ارتباط شده باشد از تمام امكانات بهداشتي، درماني و قضايي ميتواند استفاده كند و در بهترين وضعيت نگهداري ميشود اما از لحاظ ارتباط با خارج از مجموعه زندان بنابر دستور مرجع قضايي عمل ميشود.
وي دربارهي تراكم در بندهاي زندان، گفت: اتاقهاي ما سوئيت است و انفرادي وجود ندارد. ممكن است يك موقعي تراكم جمعيت در يك محدوده دو يا سه ساعته تا پذيرش افراد به وجود آيد و ممكن است ظرفيت نگهداري بالا برود. ما در اسرع وقت و در همين قضايا با جابه جاييهايي كه انجام داديم، فضاي مناسبي ايجاد كرديم كه مشكلي به وجود نيايد.
مدير كل زندانهاي استان تهران دربارهي تعامل با نيروي انتظامي و مراجع قضايي تصريح كرد: قضات ناظر بر زندان و حتي قضات صادر كننده احكام بازداشت اين گونه جماعت معمولا هميشه در زندان هستند و سركشي و بررسي ميكنند و تلاششان بر اين است كه پروندهها تشكيل، تكميل و به مرجع قضايي و محاكم برود و در اين قضيه اخير ما شاهد بوديم كه 25 و 26 قاضي شبانهروز كار رسيدگي را انجام ميدادند تا كسي معطل نماند و آنهايي كه بايد آزاد شوند سريعا براي آزادي آنها اقدام شود و الان نيز به شدت دنبال ميكنند كه سريعتر پروندهها به محاكم برود و تعيين تكليف شود.
سليماني دربارهي علت فوت محسن روح الاميني گفت: روح الاميني به قسمت بازداشتگاه اوين تحويل نشده بود و قبل از تحويل به بازداشتگاه اوين مننژيت داشته است.
وي در ادامه گفت: روح الاميني و محمد كامراني جزو يك مجموعه بودند كه بايد تحويل اوين ميشدند. روح الاميني در مسير زندان و در خودروي اعزام حالش بد ميشود و توسط عوامل و نيروهاي امنيتي به بيمارستان منتقل شد و آقاي كامراني دو يا سه ساعت بعد از روح الاميني در زندان حالش به هم خورد.
سليماني گفت: محمد كامراني از نظر ظاهري مشكلي نداشته و ساعت 5 بعد از ظهر از خودروي اعزام پياده ميشود و در صف پذيرش زندان حالش به هم ميخورد و سريعا او را به بيمارستان زندان منتقل ميكنند و پزشك آنجا تشخيص ميدهد كه او را به بيمارستان لقمان منتقل كنند و قبل از فوت، نامه آزادي او صادر شده بود و وقتي زنده بود شبانه تحويل خانوادهاش شد و روز بعد فوت كرده و تمام پزشكان بيمارستان و پزشك قانوني تاييد كردند كه وي مننژيت داشته است.
مدير كل زندانهاي استان تهران افزود: از آنجايي كه وقتي آثار مننژيت در يك محيط جمعي ديده ميشود تمام آن مجموعه بايد واكسينه شود بعد از قضيه فوت روح الاميني و محمد كامراني، دانشگاه شهيد بهشتي سريعا به زندان آمدند و بنا به درخواست ما و پيگيري خودشان به تمام زندانيان واكسن مننژيت زدند و كمتر از چهار هزار نفر كه داخل بازداشتگاه اوين بودند شامل پرسنل مرتبط، وظيفه و تمام بازداشتشدگان در هفته گذشته واكسينه شدند.
سليماني دربارهي وضعيت سعيد حجاريان گفت: ما امكانات درماني خيلي خوبي در زندان داريم و اگر موضوعي باشد فورا پيگيري و درمان ميكنيم و كار درماني ايشان نيز در زندان در حال انجام است.
وي دربارهي شايعهي تزريق مادهاي به بازداشت شدگان در هنگام بازجويي كه عوارض مغزي و قلبي را در پي دارد، گفت: متاسفانه اين حرفها را افراد ضد انقلاب، معاند و مخالف ميزنند و حداقل در جايي كه من مسوول هستم چنين چيزي امكان ندارد و ما انسان هستيم و انسان را نگهداري ميكنيم.
مدير كل زندانهاي استان تهران دربارهي توزيع داروهاي بهداشتي به منظور جلوگيري از بيماريهاي واگير در زندان توسط وزارت بهداشت، گفت: ما خودمان امكانات داريم اما از آن طرف نيز كمك ميگيريم، دانشگاه بهترين كمك براي ما است و كار درماني و بهداشتي در زندان تقريبا لحظهاي است.


0 نظرات: